8. hodina – začínáme psát skripty

Sprite na značky!

Cíl: Podle scénáře nastavit výchozí nastavení sprite ve scéně.

1. Opakování

  • opakování základních algoritmických pojmů
  • výchozí nastavení sprite (jako inicializace proměnné)

2. Rozmístění sprite do základního postavení

  • počítači je třeba říct přesně, kde se mají sprite po spuštění (stisknutí zelené vlaječky) objevit
  • je třeba nastavit pro každý sprite všechny vlastnosti které se mohou během přehrávání příběhu měnit, jako např.
    • pozice
    • směr
    • velikost
    • kostým
    • stav ukaž se/schovej se
    • aj.

3.  Praktické cvičení na počítači i bez

  • ÚKOL 1 – do scény 1 rozmístit sprite a nastavit jejich výchozí hodnoty

karkulka_02 karkulka_01

 

Materiály ke stažení:

Get Adobe Flash Player, otherwise this Scratch movie will not play.