První dějství začíná!
Cíl: Vytvořit skripty pro první scénu na zákldě zaslené zprávy „začátek“.
1. Opakování
- výchozí nastavení scény
- zasílání zpráv jako volání jiného děje (funkce/procedury)
- reakce na zprávu jako spuštění děje (funkce/procedury)
2. Nastavení výchozích vlastností první scény
- po spuštění (kliknutí na zelenou vlaječku) je třeba nastavit příslušné pozadí scény
- pro začátek děje scéna rozešle zprávu „začátek“
- každý sprite, který vystupuje hned na začátku reaguje na zprávu „začátek“ a je třeba všem přiřadit příslušné skripty, podle toho co má kdo dělat
3. Praktické cvičení na počítači i bez
- ÚKOL 1 – nastavit výchozí pozadí scény a rozeslání zprávy začátek
- ÚKOL 2 – všem sprite, kteří mají reagovat na zprávu „začátek“ vytvořit příslušné skripty podle scénáře
Materiály ke stažení:
- Vzorový příběh Červená Karkulka: _pribehKarkulka02.sb
Něco navíc:
Vytvoření sprite/kostýmu, uložení scény jako obrázku, viz karta Červená karkulka – programujeme II