9. hodina – příběh začíná

První dějství začíná!

Cíl: Vytvořit skripty pro první scénu na zákldě zaslené zprávy „začátek“.

1. Opakování

  • výchozí nastavení scény
  • zasílání zpráv jako volání jiného děje (funkce/procedury)
  • reakce na zprávu jako spuštění děje (funkce/procedury)

2. Nastavení výchozích vlastností první scény

  • po spuštění (kliknutí na zelenou vlaječku) je třeba nastavit příslušné pozadí scény
  • pro začátek děje scéna rozešle zprávu „začátek“
  • každý sprite, který vystupuje hned na začátku reaguje na zprávu „začátek“ a je třeba všem přiřadit příslušné skripty, podle toho co má kdo dělat

3.  Praktické cvičení na počítači i bez

  • ÚKOL 1 – nastavit výchozí pozadí scény a rozeslání zprávy začátek

karkulka_03karkulka_04

  • ÚKOL 2 – všem sprite, kteří mají reagovat na zprávu „začátek“ vytvořit příslušné skripty podle scénáře

karkulka_05karkulka_06

Materiály ke stažení:

Get Adobe Flash Player, otherwise this Scratch movie will not play.

Něco navíc:

Vytvoření sprite/kostýmu, uložení scény jako obrázku, viz karta Červená karkulka – programujeme II