Skákal pes …
Cíl: Rozlišit pojmy pozadí, sprite a seznámit se s jejich vlastnostmi.
- Opakování
- vložení pozadí, sprite, pozicování ve scéně
- spouštění skriptů (vlaječka, kliknutí na sprite, stisk klávesy)
- Tanečky s postavičkami na písničku Skákal pes přes oves
- vzhled sprite – kostýmy, paleta Vzhled (barva, velikost …)
- posílání zpráv a spouštění skriptů Po obdržení zprávy
- opakování a podmínky – paleta Ovládání
- souřadnice sprite, dotyk se sprite – paleta Vnímání
- hudba – import zvuků, přehrávání not
Dnes jsme se naučili: Rozpohybovat prvky v předpřipraveném Scratch projektu „Skákal pes„. Uvědomily jsme si důležitost výchozího nastavení pro jednotlivé prvky (sprite) jako je výchozí pozice, směr, velikost, kostým apod., ale i to zda je sprite schovaný nebo zobrazený ihned po spuštění. Obdobně tak pro scénu. Aktuální hodnoty si umíme zobrazit.
Vyzkoušeli jsme si další „příkazy“ z palet pro Pohyb, Vzhled, Ovládání, Zvuk, Vnímání a Operátory.
- Praktické úkoly na počítači (ve dvojicích/týmech)
- ÚKOL 1 – Skákal pes
- ÚKOL 2 – dlouhodobý > Vlastní projekt
Materiály ke stažení:
- Prezentace – Scratch tanečky, formát pdf
- Pracovní list 2, ve formátu pdf
- Zadání, výchozí projekt Skákal pes – 0.
Pod čarou/aneb něco navíc: Scratch karty poskytují rychlý způsob jak se naučít nový Scratch kód (anglicky).