2. hodina – tanečky s postavičkami

Skákal pes …

Cíl: Rozlišit pojmy pozadí, sprite a seznámit se s jejich vlastnostmi.

  1. Opakování
  • vložení pozadí, sprite, pozicování ve scéně
  • spouštění skriptů (vlaječka, kliknutí na sprite, stisk klávesy)
  1. Tanečky s postavičkami na písničku Skákal pes přes oves
  • vzhled sprite – kostýmy, paleta Vzhled (barva, velikost …)
  • posílání zpráv a spouštění skriptů Po obdržení zprávy
  • opakování a podmínky – paleta Ovládání
  • souřadnice sprite, dotyk se sprite – paleta Vnímání
  • hudba – import zvuků, přehrávání not

Dnes jsme se naučili: Rozpohybovat prvky v předpřipraveném Scratch projektu „Skákal pes„. Uvědomily jsme si důležitost výchozího nastavení pro jednotlivé prvky (sprite) jako je výchozí pozice, směr, velikost, kostým apod., ale i to zda je sprite schovaný nebo zobrazený ihned po spuštění. Obdobně tak pro scénu. Aktuální hodnoty si umíme zobrazit.

Vyzkoušeli jsme si další „příkazy“ z palet pro Pohyb, Vzhled, Ovládání, Zvuk, Vnímání a Operátory.

Skákal pes přes oves (animovaný GIF)

Skákal pes přes oves (animovaný GIF)

  1. Praktické úkoly na počítači (ve dvojicích/týmech)
  • ÚKOL 1 – Skákal pes
  • ÚKOL 2 – dlouhodobý > Vlastní projekt

Materiály ke stažení:


Pod čarou/aneb něco navíc: Scratch karty poskytují rychlý způsob jak se naučít nový Scratch kód (anglicky).