10. lekce – pokračování příběhu

Příběh pokračuje …

Cíl: Žáci naváží na děj první scény změnou pozadí (kulis) pro druhé dějství příběhu a programují děj další scény podle scénáře.

1. Opakování

  • opakování zasílání zpráv a reakce na ně
  • programování dílčích dějů (funkcí/procedur) na základě obdržení zprávy

2. Změna kulis aneb pozadí scény

  • rozdíl mezi příkazy “rozešli zprávu” a “rozešli zprávu a čekej”
    • zprávu s “žádostí” o změnu kulis zasílá buď poslední účinkující nebo scéna po odehrání posledního partu v případě, že je použito “rozešli zprávu a čekej

karkulka_07 karkulka_08 karkulka_09

3.  Praktické cvičení na počítači i bez

  • ÚKOL 1 – navázat děj na první scénu a pokračovat, druhé dějství bude začínat rozesláním zprávy např. “scéna 2″
  • ÚKOL 2 – po změně kulis programovat podle scénáře příslušné sprite vystupující ve druhém dějství. Sprite budou reagovat na obdržení zprávy “scéna 2″, případně může být děj scény členěn pomocí dalších zpráv a dílčích částí příběhu

karkulka_10karkulka_11

Materiály ke stažení:

Get Adobe Flash Player, otherwise this Scratch movie will not play.

Něco navíc:

Interaktivní prvek: Karkulka v lese trhá květiny. Květiny se rozmístí na náhodné pozice a Karkulka je trhá a sbírá do kytice. Karkulka sleduje pozici myši. A po té utržené květiny sledují pozici Karkulky.

karkulka_12