Příběh pokračuje …
Cíl: Žáci naváží na děj první scény změnou pozadí (kulis) pro druhé dějství příběhu a programují děj další scény podle scénáře.
1. Opakování
- opakování zasílání zpráv a reakce na ně
- programování dílčích dějů (funkcí/procedur) na základě obdržení zprávy
2. Změna kulis aneb pozadí scény
- rozdíl mezi příkazy „rozešli zprávu“ a „rozešli zprávu a čekej“
- zprávu s „žádostí“ o změnu kulis zasílá buď poslední účinkující nebo scéna po odehrání posledního partu v případě, že je použito „rozešli zprávu a čekej„
3. Praktické cvičení na počítači i bez
- ÚKOL 1 – navázat děj na první scénu a pokračovat, druhé dějství bude začínat rozesláním zprávy např. „scéna 2“
- ÚKOL 2 – po změně kulis programovat podle scénáře příslušné sprite vystupující ve druhém dějství. Sprite budou reagovat na obdržení zprávy „scéna 2“, případně může být děj scény členěn pomocí dalších zpráv a dílčích částí příběhu
Materiály ke stažení:
- Karta základních postupů Červená karkulka – programujeme III
- Vzorový příběh Červená Karkulka: _pribehKarkulka03.sb
Něco navíc:
Interaktivní prvek: Karkulka v lese trhá květiny. Květiny se rozmístí na náhodné pozice a Karkulka je trhá a sbírá do kytice. Karkulka sleduje pozici myši. A po té utržené květiny sledují pozici Karkulky.